remont silnika cummins

Remont silników cummins – kiedy warto?

Silniki Cummins to wysokoprężne urządzenia, stosowane głównie w ciężarówkach, autobusach, maszynach budowlanych, przemysłowych, rolniczych i kolejowych. Jeśli zostanie on uszkodzony, wówczas pojawia się niemały problem. Można decydować się na naprawę silnika, jednak trzeba początkowo zdecydować, czy to się opłaca. Często lepiej kupić nowy lub używany silnik, niż remontować stary z awarią.

Remont silnika cummins – kiedy trzeba przeprowadzić?

Remont silników Cummins jest opłacalny w przypadku pojazdów, które mają bardzo duży przebieg. Warto, ponieważ chodzi tu głównie o części, które uległy wyeksploatowaniu. Co prawda, trudno określić po jakim przebiegu, należy wykonać remont. Dla każdego pojazdu może być to inna wartość. Można przyjąć, że jednostka, która zrobiła ponad 300-400 tys. km wymaga już gruntownego remontu. Kapitalny remont jest również wymagany przy niższym przebiegu. Szczególnie wtedy, gdy pojazd nie był odpowiednio serwisowany. Może to oznaczać stosowanie źle dobranego oleju, zbyt rzadka wymiana oleju silnikowego.

Równie częsta jest zła praca urządzeń chłodniczych, które prowadzą do przegrzewania maszyny, czy też nieodpowiednia eksploatacja silnika. Są to przyczyny, dla których warto przeprowadzić remont silników Cummins. Nie są to problemy widoczne na pierwszy rzut oka, jednak sprawiają one wiele trudności w dalszej eksploatacji pojazdów o takiej masie. Remont silnika jest wymagany po poważniejszej awarii jednostki napędowej. Można do nich zaliczyć zerwanie się paska rozrządu, zatarcie silnika, czy przepalenie uszczelki pod głowicą.

Główne kryterium – cena i stan samochodu

Remont silników cummins to wyższa cena niż innych marek. Tyczy się to również zakupu nowego. Jest to główne kryterium mówiące o remoncie silnika. Jeśli koszt części nie jest duży – warto inwestować w ich naprawę. Należy jednak pamiętać, że przeprowadzona regeneracja głowicy to koszt rzędu 1500-2000 złotych. Doliczając do tego wymianę zaworów, zerwanie paska rozrządu, to koszty te rosną o kilkaset złotych do góry. Nowy zakup używanej jednostki to koszt rzędu 4000-5000, więc należy to dokładnie przeliczyć. Zakup używanego silnika Cummins, powinny rozważyć osoby, które mają dosyć młode i mało wyeksploatowane auto. W innym przypadku-warto ten silnik jednak remontować. Finalnie może się okazać, że koszt będzie mniejszy.

Częściowy remont silnika

Jeśli się okaże, że awaria jest mniejsza, niż z początku się wydawało, można z powodzeniem zdecydować się na częściowy remont silników. Zazwyczaj taką decyzję podejmują właściciele, którzy mają problem z poborem oleju przez pojazd. Cena częściowego remontu powinna być zdecydowanie mniejsza, ale też bardziej ryzykowna. Może się bowiem okazać, że ostatecznie wiele części jest do wymiany.

Kolejną sprawą jest wybór warsztatu, należy być w pełni do niego przekonanym. Nie warto oddawać pojazdu do miejsca, gdzie wykonane czynności są robione niechlujnie, a co za tym idzie- efekt nie jest zadowalający. Przy tej decyzji, trzeba jednak zagłębić się w historię silnika. Jeśli jest się pierwszym właścicielem pojazdu, to sprawa jest jasna. Ma się wtedy świadomość tego, jak silnik był serwisowany i ile przejechał kilometrów. Wtedy nigdy nie wiadomo co nowego odnajdzie mechanik. Przed decyzją o remoncie, warto sprawdzić ceny używanych silników Cummins. W tym przypadku cena musi obejmować wtryski i turbosprężarkę. Ostatecznie może się okazać, że jest to opcja bardziej opłacalna.

Przewiń do góry